به گزارش شرکت خدماتی شهرک صنعتی بزرگ شیراز، محسن ابراهیمی عضو هیئت مدیره شرکت خدماتی شهرک صنعتی بزرگ شیراز در یاداشتی که در روزنامه خبرجنوب به چاپ رسیده نوشت:
شهرک صنعتی بزرگ شیراز با داشتن خادمان صنعت در هیأت مدیره ، با وظیفه خدمت رسانی و یاری به صنعت و صنعتگر در تلاش و تعامل است که با تغییرات و تحول پیش آمده بیش از پیش یاری رسان ، مفید و مثمر ثمر واقع شود؛
همانطور که حضرت علی (ع) در اینباره می فرمایند : منصب و مسئولیت تو ، طعمه و شکار نیست بلکه بار امانتی بر گردن توست!
متاسفانه این روز ها با توجه به شرایط پیچیده و فراگیر پیش رو گمشده ای به نام ایمان و امید در جامعه و اقتصاد بوجود امده که باید این مورد با خرد جمعی در حال حاضر کنترل شود.
اخیرا تغییر و تحولات درون سازمانی ، ما را در هیات مدیره مصمم تر ساخت تا با تدبیری افزون ، درایتی جامع و مانع ، عزمی راسخ ، درک ِتعامل حداکثری و متقابل با صنعتگران کشتی جامعه شهرک صنعتی را به ساحل امن برسانیم و بشکل گسترده تر از شهرک صنعتی یعنی در سطح کلان اجتماع شاهد تاثیرات موثر آن بشویم ؛ باید با دیدی مثبت و گشوده به اهداف نگریست و در سایه ی تعاون و معیت با صنعتگران هرچه زودتر به سمت مدینه فاضله صنعت گام برداریم.
نقش تمامی صنعتگران ، کارآفرینان ، همیاری بزرگان صنعت ، پیشکسوتان عرصه صنعت و تجارت ، بسیج و ... نیز در کمک به خادمان شهرک صنعتی و صنعت کشور در گذشته ، حال ، آینده ملموس و مثال زدنیست. در شرایط اکنون صنعتگر و کار آفرین نیاز به یاری از همه اقشار این حوزه دارد .
آنچه در این میان به طور جدی باید مطمع نظر قرار گیرد، نیاز ضروری بخش تولید و صنعت به همافزایی فرابخشی در عرصه دانشهای بینرشتهای است.بدونتردید فرآیند حمایت از تولید داخلی نقشه راه خاص خود را در عرصه تخصصی تولید ، روزآمدسازی صنعت، دانش فنی فناوریهای نو و کیفیتافزایی محصول دنبال خواهد کرد. بهبود فضای کسبوکار و تدبیر خطمشیهای کارشناسانه و حمایتگرانه از کارآفرینان و سادهسازی مسیر سرمایهگذاری و تولید بهعلاوه پشتیبانیهای مالی و... همه از ضرورتهای حمایت از تولید و صنعت داخلی قلمداد میشود که در حال انجام جدی است .
چنانچه تمام تلاشهای تخصصی در بخش صنعت به طور پیوسته جاری شود و کالای داخلی نیز با ویژگیهای رقابتی تولید و به بازار عرضه شود، اما نگاه ، اعتماد و رفتار مصرفکننده را برای خرید کالا و مصرف محصول نهایی نتوانیم همسو سازیم، بخش کلیدی زنجیره حمایت واقعی از تولید داخلی ناقص مانده است.
امروز بیش از هر زمان دیگری ضرورت تعامل و همکاری در تمامی بخش ها و بطور گسترده و بویژه تعامل صاحبان دانش و تخصص در عرصههای ارتباطات، رسانه و تبلیغات با اصحاب صنعت و تولیدکنندگان داخلی احساس میشود.
ناگفته نماند تولیدکنندگان در این التهابات اقتصادی مانند سرباز عمل میکنند .
کوتاه سخن آنکه باید صنعتگر داخلی به استانداردهای بینالمللی برسد تا بازار رونق بگیرد .